24.25.09.2014 Lesotho wandeling, vertrek Gr.Reinet - Reisverslag uit Lesogorsk, Rusland van GeLuc Westeinde - WaarBenJij.nu 24.25.09.2014 Lesotho wandeling, vertrek Gr.Reinet - Reisverslag uit Lesogorsk, Rusland van GeLuc Westeinde - WaarBenJij.nu

24.25.09.2014 Lesotho wandeling, vertrek Gr.Reinet

Door: GeLuc

Blijf op de hoogte en volg GeLuc

27 September 2014 | Rusland, Lesogorsk

Deze morgen om 8.00 vertrokken, gewapend met wandelschoenen rugzak fototoestel en watertje.
Prachtige wandeling stijgen tot plateaus waar je dacht we zijn op de prairie, lopende rijdende mensen te paard, ezels geladen met alle benodigdheden die ze kunnen gebruiken dus Boodschappen in alle soorten en maten, ze komen soms van heinde en verre om bepaalde spullen die je niet overal kan krijgen, in te slaan, we liepen langs rondavels (ronde hutjes) en langs met golfplaten in elkaar gefrutselde stalletjes, de boeren aan t ploegen met een zelf gemaakte eenschar, wat ze bij ons omleggen in een uur doen ze er daar een hele dag over,
Wat een gesjouw, maar t moet gebeuren, t is hier nu voorjaar en dus zal de akker klaar moeten liggen voor t zaaien !
Verder lopen kindjes op je af die contact wel leuk vinden.Ze zijn dol op ballonnetjes en pennen.
Verder moesten we klimmen rond een kloof om t zicht op de waterval te zien, weer over hobbels en keien, maar met erg mooie taferelen.
Vier personen van de groep, gingen 200 mrt. Abseilen langs de waterval, erg spannend voor hun, en wij aan de hele andere kant wilden dit gade slaan, maar helaas t waren maar kleine stipjes, de tippel heeft ons van mooie uitzichten laten proeven in dit zo mooi bijzonder wijds landschap .
Dolly een meisje van twintig, hebben we een rode zonnebril gegeven, die ze niet meer van haar neus deed. (Sygrid zo zie je maar, dank op t gezicht)
Moe en voldaan huiswaarts gekeerd, even uitblazen , en dan naar een weeshuis op bezoek, waar 75 kinderen verblijven, tot 16 jaar.
Het project is goed, maar er moet nog zoveel verbetering aan gebracht worden.
De kinderen gaan allemaal naar school, en lopen soms lang te voet, om op schooltje hun lesjes onder de knie te krijgen, we waren onder de indruk en hebben spulletjes van de kids van Sygrid daar achter gelaten, wat natuurlijk zeer welkom is!
Die avond ook weer achter de stove, want in de avond koelde 't daar altijd veel af, genoten van een mooie sterrenhemel en weer t bedde binnen, want morgen om 5.00u vertrek richting Graaff Reinet.
25.09.2014
Om 4u de wekker, zaklicht aan want we hebben zo vroeg nog geen stroom.,we kregen koffie of thee bij receptie met koek, en de kaarsjes wezen ons de weg ernaar toe, ons dekentje lag klaar in de bus wat wel welkom was, om 5 u vertrek en er vielen veel mensen weer in diepe slaap, weg ui 't boeiende Semonkong..om nooit te vergeten!
We ruilen de bergen van Lesotho in voor vlakkere gedeelten "de Karoo", een ruig semi- woestijn gebied, de enorme vlaktes met soms kaars rechte wegen worden hier en daar onderbroken door bergruggen, en boeren dorpjes, we arriveren uiteindelijk op een authentieke schapen boerderij Ganora, in nieuw Bethesda bij Graaf Reinet.
Weer een bijzonder accomodaties.
De vrouw des huizes had lekker gekookt en we konden na een glaasje ons weer laten zakken in ons beddeken!

26.07 2014

Na heerlijk ontbijt, vertrokken, en na 10 min.een stop, voor de gevonden muurschilderingen, die goed bewaard gebleven zijn, en niet afgesloten zijn, de gids gaf uitleg over, die tijd dat de toen bestaande Bosjesmannen en de Hottentotten die in trans raakten, en dan waanideeën schilderden, met bloed urine gal, of andere sappen van dieren. Bij de tekeningen waren dikwijls twee dieren door elkaar verweven.
Was leuk om te zien zomaar aan de buiten lucht bloot, en dan te bedenken dat in de grotten VanLauceaux in de Dordogne, replica's zijn gemaakt en de originele tekeningen voor 't publiek niet meer te zien zijn!
Van hieruit naar het vierde oud Hollandse stadje om te bezoeken Gr.Reinet. Nog prachtige Kaaps Hollandse en Engelse Huizen te zien.Nog een prachtige kerk bezocht, en na een heerlijke lunch met groet garnalen, nog een museum bezocht.
Weer richting ons verblijf, door mooi landschap en hier en daar onverharde wegen, de bus laat zich dan goed horen....hobbel hobbel weer een bobbel...
Er liep ook nog een schildpad langzaam over de weg, wat natuurlijk op foto moest gezet worden!
Bij thuis komst even alles laten bezinken, en dan te voet naar een uitzichtpunt om de zonsondergang te zien(18.00 u)
De heer des huizes had voor 't diner (braai) nog een hele uitleg over zijn zelf gevonden fossielen, erg leuk!
Volgende morgen vertrek richting Tsitsikamma Nationaal park.


  • 27 September 2014 - 22:51

    Ria :

    Lucie en Gerard , wat schitterend om dit alles te lezen, we reizen gewoon mee. Liefs Ria en Piet

  • 28 September 2014 - 08:07

    Isa:

    Hoi oma hoe is het met jou vast al veel dieren gezien ik vint het leuk als je berichtjes stuurt
    Wil je nog een paar foto,s stuuren.groetjes isa Sam mik opa oma mama papa

  • 28 September 2014 - 20:33

    Hilda:

    jullie genieten, en wij?..... wij genieten op afstand mee met jullie verhalen.... dusss blijf genieten en schrijven.....xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

GeLuc

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 13264

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 September 2014 - 04 Oktober 2014

Onze Zuid Afrika reis!

Landen bezocht: