2.10.2014 Tafelberg, pinguïns, Kaap de Goede hoop - Reisverslag uit Kaapsehoop, Zuid-Afrika van GeLuc Westeinde - WaarBenJij.nu 2.10.2014 Tafelberg, pinguïns, Kaap de Goede hoop - Reisverslag uit Kaapsehoop, Zuid-Afrika van GeLuc Westeinde - WaarBenJij.nu

2.10.2014 Tafelberg, pinguïns, Kaap de Goede hoop

Door: Geluc

Blijf op de hoogte en volg GeLuc

02 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapsehoop

Kaapstad
Wat een toegift vandaag bijna wolkenloze hemel, zonnetje, wat wil een mens nog meer!
Vandaag een bijzondere natuurdag, wat is t hier toch mooi, een ruw paradijs op aarde!
Wij allen benieuwd wat we nog te zien krijgen, eerst dus naar de tafelberg, waar we een deel vanuit onze kamer kunnen zien liggen.
We starten met gebruik te maken van 't 'sweefspoor', en we krijgen een schitterend uitzicht over de kustlijn van Kaapstad, de beide oceanen, het is absoluut de moeite waard, de vergezichten zijn schitterend!
Net buiten de kust zien we ook 't Robben eiland, waar Nelson Mandela, (geboren 18.07.1918 en overleden 5.12.2013 ), slechts
7 km van de kust, 18 jaar gevangen heeft gezeten, in de Pollsmoor gevangenis, het leven was zwaar zeker de eerste jaren, zijn cel was koud en kaal, en hij moest zware lichaamlijke arbeid verrichten.(stenen kappen)
Daarna om gezondheids reden verhuist naar Victor Verster gevangenis bij Paarl, bij Drakensteinberg, dat aanzienlijk aangenamer was, dan zijn cel op Robben Eiland, waar hij nog 8 jaar heeft doorgebracht!
Hij was politicus van de A.N.C, de anti apartheids beweging, en later in 1963 is hij opgepakt. Dit heeft dus 27 jaar van zijn leven in beslag genomen.
Eerst kreeg hij 5 jaar, daarna een levenslange gevangenis straf opgelegd, maar in 1990 kwam hij vrij, en werd in 1994 ( 75 jaar) gekozen tot president van de republiek van Zuid Afrika, zijn bijnaam was "madiba", hij werd beschouwd als "vader des vaderlands".

Weer terug naar de tafelberg, die ligt op 1087mt.,waar je helemaal kan uitzien, over deze erg grote stad!
Er groeien hier meer dan 1400 soorten planten, nu ook al begin van bloei te zien, in de zomer nog vele kleuren rijker, maar je kan niet alles hebben, ook hier en daar de "dassies " heerlijk in de weer.
Na genieten, schieten van fotooooookesssss,.en verrekijker bezigheden, weer naar beneden met swever...wat een mooie ervaring.

Daarna verder via de Atlantische oceaan, langs houtbaai, door mooie landschappen, naar de Kaap de goede Hoop National Park, maar onderweg bezoeken we eerst de brilpinguïn kolonie The Boulders, tussen Cape point en Simon's Town, even een wandelingetje met een stevige zeebries...harde wind ...en jawel..daar zijn ze dan,...we zien die lieve koddige diertjes bezig, liggend, zittend, zwemmend en soms vechtende.....de kleinkids zouden genieten van dit schouwspel, maar we hebben foto's en filmpjes!
Ik blijf erbij 't zijn net wandelende nonnetjes, er liepen er drie weg naar een rotsplataux, eerlijk waar, t leek erop of de nonnetjes naar de Kapelle liepen achter elkaar! Grappig....
De kolonie is uitgegroeid tot 2200 af gelopen jaar, en we kunnen ze van heel dichtbij zien en aanschouwen.
Dat was toch weer een leuke toegift.
Daarna verder naar nationaal park Kaap de goede Hoop park waar er populaties van de zeldzame bontebok te zien zijn. Ook heel veel soorten van de bloemen protheas familie zijn er te zien
Op t uiterste puntje van het schiereiland komen warme en koude oceaan stroom bij elkaar! Dat gaat er vaak erg onstuimig aan toe, en ontstaat hierdoor vaak het slechte weer, dat de Kaap zo berucht maakt.
Daar aangekomen, zijn we even met kabeltrein omhoog gegaan tot Cape Point en na een klim van 133 treden stonden we op t uiterste puntje bij 't light house, van , of kaap der stormen, want je bril zou zomaar van je neus kunnen vliegen..of je waait uit je broek zoals wij ook zeggen!
Vervolgens zijn we door t prachtige natuurpark naar beneden gewandeld, langs rotsformatie's, rond inhammen van zee, met veel wind in de zeilen, naar Kaap de goede hoop!
Het was schitterend mooi, klotsende golven, mooie blauwe zee, bloemen planten , en als toegift vrij lopende struisvogels.
Een fantastische dag, prima temp en zon en wel heéééél veel wind, dat hoort hier zo te zijn , en heeft zeker zijn charme!
Een crème voor onze winderige toet was welkom bij thuiskomst.
Niet te geloven maar morgen alweer de laatste dag.
De wind blies langs de ramen van ons hotel, maar toch heerlijk onder ons dekbed, weer mondjes dicht en oogjes toe!




  • 02 Oktober 2014 - 22:53

    Hilda:

    Geniet van de laatste dag. ..en goede thuis reis.
    Wij hebben genoten van alle verhalen. .., Dank daarvoor!

  • 02 Oktober 2014 - 23:00

    Ria En Jan:

    Nog een fijne laatste dag. Geniet ervan. Daarna goede vlucht en thuisreis. Liefs van ons.

  • 02 Oktober 2014 - 23:22

    Chantal:

    Dat was weer een topdag voor jullie! Supermooi lijkt me die wandeling naar kaap de goede hoop. Ik ben benieuwd naar de rest van de foto's.

  • 03 Oktober 2014 - 12:06

    Annie En Leo:

    Gerard en Lucie we hebben die mooie en avontuurlijke reis via jullie verslagen goed kunnen volgen.
    Hopelijk horen we er nog meer van als je weer terug bent.
    Goede terugreis en tot ziens.

  • 03 Oktober 2014 - 13:55

    Els:

    lucie en gerard een heel goede reis en thuiskomst gewenst.
    de kinderen zullen weer blij zijn jullie weer te zien.
    ik ben benieuwd naar de verhalen en foto;s
    groeten kees en els

  • 05 Oktober 2014 - 01:34

    Corrie En Michel:

    Gerard en Lucie, jullie zijn alweer thuis, wat is dit snel gegaan en wat hebben we genoten van jullie prachtige reis. Voorstel: fam. bijeenkomst organiseren om jullie foto/ filmmateriaal te bekijken?
    Dank, dat jullie dit met ons wilden delen.
    groetjes..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

GeLuc

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 13259

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

16 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

29 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

09 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 September 2014 - 04 Oktober 2014

Onze Zuid Afrika reis!

Landen bezocht: