27.28.2014 vertrek Tsitsikamma nationaal park - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van GeLuc Westeinde - WaarBenJij.nu 27.28.2014 vertrek Tsitsikamma nationaal park - Reisverslag uit Tsitsikamma, Zuid-Afrika van GeLuc Westeinde - WaarBenJij.nu

27.28.2014 vertrek Tsitsikamma nationaal park

Door: GeLuc

Blijf op de hoogte en volg GeLuc

28 September 2014 | Zuid-Afrika, Tsitsikamma

Tsitsikamma National Park.
27.09.2014

Nadat we opnieuw een stuk af gelegd hebben door de onherbergzame Karoo, en dan dichterbij de kust kwamen kregen we een veel groener landschap, de rotsachtige ruwe kust met bossen, inhammen en baaien heeft hier en daar een parkachtig karakter, met 't eerste begin van bloeiende bomen én planten, als t hier volop zomer is, is dit een bloemenzee, vandaar de naam tuinroute.
We gaan nu de Tsitsikamma bergen in, en hebben uitzicht vanuit onze huisjes op de Indische oceaan. Deze vormt een beschermde kuststrook van zo'n 100 km lang, waar t gebergte spectaculair en grillig de zee in verdwijnt.
Ons zeehuisje ligt 50m van de Indische Oceaan, in je bed hoor je het brullen van de ruwe zee op de rotsen. Mooi om te horen...volgens Lucie !!
Vandaag bewolkt, en deze avond regen, onstuimig weer.
Na de maaltijd naar de huisjes en morgen een vrije dag.
Lekker slapen en dromen van misschien walvissen en dolfijntjes.

28.09 2014
Dolfijnen en Walvissen??

De walvissen zoeken na een reis van duizenden km de beschutte baaien op van Zuid Afrika op om te paren en te kalven
Er zitten hier nu langs de kust walvissen en dolfijnen, die naar hier komen om te paren( eind Sept. Okt.)
We hebben al vinnen gezien van dolfijnen, maar nog niet iets bijzonders, we gaan nu wandelen naar de eerder beschreven brug!
Rondom onze huisjes zie je dasjes , bruin knaagdier die lijkt op Alpen marmot, maar kleiner. We lopen de Mouth trail, en toch wel dolfijntjes gezien, wauw!!
Gerard heeft wonder boven wonder een walvis gespot die helemaal boven t zeeoppervlak uitkwam en kan nog net zijn imposante staart op n plaatje vastleggen. In de verte zie je soms je de fonteinen die de walvissen maken als ze naar de oppervlakte komen om verse lucht in te ademen!
We gaan eerst omhoog en dan op en neer, en zo lager naar de hangbrug, onderweg tussen wortels van oude bomen door, een traktatie van grote Aronskelken (formaat Ria) bereiken we de hangbrug suspension Bridge, over de Storms rivier, lekker bengelend erover, na foto kiekjes ook weer terug, en dan over een tweede hangbrug weer terug.
Nu weer naar boven en lopen langs de kustlijn, om onze dolfies te spotten.
Was wel in de verte iets te zien met verrekijker...liepen we weer verder, in de buurt van ons huisje leek t wel puur toeval, een school dolfijntjes vlak in ons vizier en dichtbij....en walvissen ook actief bezig, spuiten, rug boven en weer verdwenen, zo verschillende bij elkaar, niets te zien en ineens zijn ze daar weer!
Super hoor, jammer ...Sam en Isa Mik en Siem, dat jullie dit niet konden zien, ze zijn toch wel erg lief, duikend en springen in de golven. Wij tevreden t blijft spannend! Met onze warme jas richting restaurant, en daarna weer op een oor, proberen slapen met het gerommel van de ruwe zee.
Morgen via Knysna naar Oudtshoorn ......weer afwachten!

• 28 September 2014 - 21:57

Githa:

Heel bijzonder :D!! Geniet ervan! Xxx

• 28 September 2014 - 22:41

Annie Van Deursen:

wel wel wel ongeloofelijk !!!
    Heel boeiend en vol spanning lezen we elke dag het verslag van jullie mooie avontuurlijke reis !!!!
    Het is prachtig om alles te kunnen volgen ....
    Blij zijn we , om te weten dat jullie genieten , zo iets is zeker om nooit meer te vergeten,
    Ook zullen we content zijn als we mekaar terug zien !!!
    Blijf genieten tot de laatste momenten.....
    gr ANNIE en MARCEL